Slår pennvässaren i bordet i ett försök att komma på en rubrik

Sheo!

Nu så sitter jag här och har hittat på en Limerick. En slags dikt som vi har i läxa att skriva. Vill ni höra? Här kommer den:

Lilla Ulla bodde i Stocksund

Stackars henne som var mycket rund

Trillade i hagen

På den stora magen

Då hon åt gräs, sekund för sekund

Haha, en limerick är så att det två första raderna ska rimma på varandra, den sista ska rimma på dom, och ja ni ser ju hur det ser ut... Och fråga mig inte om slutet, det står att slutet ska vara vitsigt eller knasigt, så. Haha, tror ni jag kommer få godkänt? Jag har även skrivit några vårdikter, som jag stack ut och fotade lite till.. Så här kommer en av bilderna!
Gonatt och sov så trevligt!

KOMMENTARER
Skickad av: Anonym

vilken härlig o färg glad blogg du har!!!

2011-04-08 @ 11:21:11
URL: http://natalylopezz.blogg.se/

Här kan du skriva vad du vill i en kommentar:

Skriv ditt namn eller var anonym:
Ska din dator komma ihåg dig?

Om du vill kan du skriva din E-postadress: (publiceras ej)

Om du har en blogg jag kan kolla in på:

Och så vad du skulle skriva:

Trackback
RSS 2.0